Genc Psikologlar

    Eger ilerde isime ait bir web sitem olursa “sikca sorulan sorular” bolumunde muhakkak “Sen simdi bizim beynimizi okuyabiliyorsun degil mi?” ve “Ne yani, senin simdi hayatin sorunsuz mu?” linkleri olacak. Ve kocaman harflerle HAYIR yazacak altlarinda da. Hayir, hayir, hayir ve tabiiki yinede hayir. Hani guldururken dusunduren piyesler vardir ya, bu sorularda eglendirirken endiselendirenlerden. Ilk zamanlar “Tabiikide bosuna mi okuduk sandin! Hemen iyi seyler dusun hakkimda” diye gereksiz cevaplar verip gulup gectigim bu sorular, zamanla soranlarin suratlarindaki kacinilmaz “bize daha fazlasini ver” ifadelerinden sonra beni endiselendirmeye basladi. “Aaa ciddisiniz siz” der oldum. Evet, buraya yaziyorum arkadaslarim, endiseleniyorum. Meslek yasamizin olmamasi bir dereceydi, katlanabilecegim, zamanla cozulebilecegini dusundugum bir sorundu fakat bu iyi niyetli, saf bilgi noksanligi beni bambaska boyutlarda uzmeyi basarabildi. Kendim icin yada meslektaslarim icin uzulmuyorum yanlis anlamayin, hatta icimdeki narsist kucuk kiz “birak oyle bilsinler, ne guzel” bile diyor, ben esas gunlerden bir gun herhangi kucuk yada kontrolu nispeten daha zor bir problemle bir psikologa danisacak olan arkadaslarim, yakinlarim, tanidiklarim icin uzuluyorum. Kimbilir ne buyuk husrana ugrayacaklar bu beklentilerle. Beklentilerin karsilanmamasi, beklentiyle gercegin arasinda ucurumlar kadar fark olmasinin ne demek oldugunu bilen sorumlu bir vatandas olarak ulkemizin ve dolayisiyla toplumun cok bilincli olmadigi bir surec olan psikolojik destek sureci hakkinda bir kac tuyo paylasacagim sizlerle, tabii izninizle.
    Oncelikle rahat olun, kendinize verdiginizden daha cok kredi verin cunku karsinizda oturan adam yada kadin muhtemelen zamaninda en az sizin kadar problemli bir hayat yasadi. “Zamaninda” kelime secimim de sizi urkutmesin, bu asla demek degilki su an problemden, sikintidan, dertden, anksiyeteden uzak bir hayat yasiyor, aranizdaki tek fark herhalde karsinizda oturan insanin sizden once kendi hayatiyla ilgili bu surecden gecmis ve kendiyle ilgili daha bilincli bir hale gelmis olmasi. O yuzden baslayin anlatmaya, aldatildiniz mi, icki yada uyusturucu probleminiz mi var, toplumun uygun gormedigi fantazileriniz mi, kardesinize dayanamiyor musunuz, intihari sik sik dusunur mu oldunuz... Hepsini, her seyi anlatabilirsiniz. Hatta size garanti veriyorum, hayatinizda kimse size karsinizdaki kadar yargilamadan, karsinizdaki kadar anlayisli yaklasmayacak. Sasiracaksiniz, “ben bu kadina ne soylesem acaba gozlerini kocaman kocaman acip bana hayretle bakacak?” diye soracaksiniz, hatta belki “bu da ne liberal adamdir canim ya...” deyip dert yanar olacaksiniz ese dosta. Inanin mubala etmiyorum, etik cercevesi icerisinde calistiklari surece meslektaslarimin hicbiri sizi yargilamayacak, ve size o kucucuk oda icerisinde ellerinden geldigi kadar guvenli ve yargidan uzak bir ortam yaratacaklardir.
    Sanirim buraya kadar sorun yok ve biraz olsun rahatladik degil mi? Gel gelelim diger sorunlaraaa... Hayir, biz (maalesef) beyin okumuyoruz, cogumuz vucut dili hakkinda bile sinirli bilgiye sahip, ve belkide en onemlisi biz paranizi nasihat vermek, size neyi yapip neyi yapmamanizi soylemek, yada sizin yerinize kararlar vermek icin almiyoruz. Nasihat icin arkadaslara, ne yapip ne yapmamanizi soylemeleri icin kanunlara vede sizin yerinize karar vermek icin anne babalariniza basvurabilirsiniz, hemde bedavaya! Hatta istemediginiz, dayanamadiginiz kadar. Bizlerse sizi yuksek sesle dusundurtup, kendi degerlerinizin yaptiklarinizla ne kadar ortustugunu, neyi yapmanin, dusunmenin, hissetmenin size zarar verdigini kesfetmenizi, kuvvetli ve gucsuz yanlarinizi anlayip kararlarinizi onlara gore vermenizi ve daha nice buraya saymakla bitmeyecek “guzel” seyleri gormenizi sagliyoruz. Yani sizin duygularinizi, dusuncelerinizi ve hislerinizi daha iyi anlayabilmenize yardimci olan anlayisli ve sabirli ajanlariz biz. Ne her sey yuzde yuz sizin elinizde ne de bizim. Bu iki kisilik bir grup calismasi. Iki tarafta terapiye emek ve zaman verdigi takdirde iki kisinin basarisi tek bir bedende hayat bulacaktir. 
    Bugunluk yazimi bitirmeden son bir tuyo daha. “Arkadasim ofis acmis bir ona gozukeyim hem belkide indirim alirim” yok “Annemin uzaktan amcaoglu cok iyiymis ona gideyim” bunlari kafanizdan atmanizi tavsiye ediyorum. Terapistinizin sizin hayatiniza, kisiliginize, yasadiginiz problemlere objektif olarak bakabilmesini istiyorsaniz- ki istemelisiniz cunku en saglikli ve en yararli neticeler bu yolla alinir- ne kadar size uzak, ne kadar size ve cevrenizdekilere uzak o kadar iyi. Yanlis anlamayin gizlilik konusu degil derdim, onun zaten hicbirimizin derdi olmamasi lazim hele birde yururluge konulmasi uzerine calisilan yasa taslaklariyla, benim bu satirlari yazarkenki temennim varsayimlardan, onceden var olan bilgilerden uzak, sifirdan baslayan bir iyilesme surecine adim atabilmeniz.
    Saglikla kalin!

No comments:

Post a Comment